تعمیر گیربکس کیا

تعمیر موتور اسپورتیج

تعمیر موتور اسپورتیج به صورت تخصصی

تعمیر موتور اسپورتیج به صورت تخصصی

تعمیر موتور اسپورتیج

یکی از مشکلاتی که در اکثر خودروها به مرور زمان و در اثر اصطحلاک به وجود می آید آسیب به بخش موتور خودرو است که بستگی به عوامل مختلفی دارد.موتور خودرو معمولا دچار یاتاقان زدن یا واشر زدن می شود که معمولا در اثر کم توجهی به سرویس های خودرو به وجود می آید.تعمیر موتور اسپورتیج نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد که مجموعه گیربکس تکنیک با استفاده از تکنسین های متخصص این کار را برای شما به بهترین نحو انجام می دهد.

افزایش طول عمر موتور اسپورتیج

موتور هر خودرویی مشکلات و ضعف های خود را دارد ولی اصلی ترین راه برای افزایش طول عمر موتور رانندگی مناسب است و بستگی به شخص مورد نظر دارد.سرویس های به موقع روغن و فیلتر های موتور نیز باعث افزایش تولید عمر موتور می شود که باید در کیلومتری مشخص تعویض گردد.حتما به روغن ریزی خودرو خود توجه داشته باشید چرا که ممکن است کاهش سطح روغن موتور باعث نرسیدن روغن به اندازه کافی به بخش های مختلف خودرو شود و سبب خسارت های سنگین برای شما گردد.

تعمیر موتور اسپورتیج به صورت تخصصی
تعمیر موتور اسپورتیج به صورت تخصصی

نکات مهم در نگهداری از موتور اسپورتیج

تعویض روغن موتور

یکی از عوامل مهمی که طول عمر موتور را بالا می برد استفاده از روغنی مرغوب و باکیفیت است.روغن موتور بعداز هر 5000 هزار کیلومتر باید تعویض گردد.روغنی که برای موتور خود استفاده می کنید حتما باید قدرت روانکاری و ضریب اصطحلاک پایین داشته باشد.حتما در مواقع تعویض روغن از صحت اصلی بودن روغن موتوری که در خودرو خود می ریزد اطمینان حاصل فرمایید چرا که ممکن است هزینه های بسیار سنگینی برای شما داشته باشد و باعث آسیب زدن به بخش های اصلی موتور نیز شود.مجموعه گیربکس تکنیک علاوه بر تعمیر موتور اسپورتیج برای شما روغن های با کیفیت و اصلی را تهیه کرده و به شما خدمات تعویض روغن موتور را نیز ارائه می دهد.

استفاده از ضدیخ

استفاده از آب تنها در موتور بعداز کمی گذشت زمان باعث خوردگی بخش های از سیلندر موتور و سر سیلندر می شود که باید حتما از ضدیخ در تمام فصول سال استفاده شود.ضدیخ خودرو را بهتر است هر دوسال یکبار تعویض کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد.اگر شما در مکان های کوهستانی و سرد سیر زندگی می کنید حتما از ضدیخ استفاده کنید چرا که ممکن است دچار شکستگی بولک سیلندر یا سر سیلندر شوید.مجموعه گیربکس تکنیک بعداز تعمیر موتور اسپورتیج حتما در خودرو شما از ضدیخ استفاده می کند و سلامتی و افزایش طول عمر موتور شما را تضمین می کند.

سرویس اویل پمپ

کاهش افت فشار روغن در خودرو در دور موتور های بالاتر سبب یاتاقان زدن می شود که باید هر 100000 هزار کیلومتر اویل پمپ را تعویض یا سرویس کنید تا باعث افزایش عمر موتور و جلوگیری از هزینه های سنگین برای شما شود.مجموعه گیربکس تکنیک اویل پمپ اکثر خودرو ها را سرویس می کند تا سبب کاهش هزینه شما شود.حتما در هنگام تعمیر موتور اسپورتیج اویل پمپ را سرویس یا تعویض کنید که دچار افت فشار روغن در خودروتان نشوید.

تعمیر موتور اسپورتیج به صورت تخصصی
تعمیر موتور اسپورتیج به صورت تخصصی

اجزای تشکیل دهنده موتور

میل لنگ

میل لنگ بخش اصلی در حرکت خودرو است و دارای محور چرخشی است که حرکت خطی پیستون را به حرکت دورانی تبدیل می کند.جنس اکثر میل لنگ ها از فولاد و ترکیب کربن,نیکل و کربن است.

پیسون

پیستون یکی از قطعات موتور به شکل استوانه ای است که درون سیلندر موتور بالا و پایین می شود این قطع نیروی حاصل از پودر شدن بنزین را به شاتون وارد کرده و سبب به حرکت در آمدن میل لنگ می شود.

سر سیلندر

سز سیلندر یکی از قطعات اصلی موتور است که بر روی بلوک سیلندر قرار می گیرد و داری سوپاپ و فنرهای می باشد که در روی آن میل سوپاپ قرار می گیرد که وظیفه باز و بست کردن سوپاپ های بنزین و دود را دارد.سوپاپ های دود و بنزین بر اساس زنجیر یا تسمه تایمی که از میل لنگ به سمت دنده میل سوپاپ می آید متصل می شود تا سوپاپ ها را مواقع دقیق باز و بست کند.تایم نکردن موتور سبب کج شدن سوپاپ های بنرین و دود می شود.

یاتاقان ثابت و متحرک

یاتاقان با کاهش اصطحکاک بین قطعات متحرک مانند میل لنگ، باعث بهینه شدن حرکت آن ها و وارد شدن آسیب های کمتر می شود.

بلوک سیلندر

تنه یا بدنه اصلی موتور را بلوک سیلندر تشکیل می دهد که وظیفه‌ی فوندانسیون موتورخودرو را بر عهده دارد. سیلندرها، پیستون، شاتون، کارتل، میل لنگ و رینگ همگی در بلوک سیلندر قرار دارند.

پمپ روغن

پمپ روغن همانطور که از نامش پیداست، روغن را به قسمت های متحرک موتور مانند پیستون، یاتاقان، سوپاپ و … منتقل می کند. روغن کاری این قطعات از فرسودگی و استهلاک آن ها جلوگیری می کند. همچنین باعث روان کار کردن قطعات نیز می شود.

تعمیر موتور اسپورتیج به صورت تخصصی
تعمیر موتور اسپورتیج به صورت تخصصی

چرا گیربکس تکنیک ؟

گیربکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *