تعویض روغن گیربکس با دستگاه

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

نحوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

  • در ابتدا دستگاه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را روشن می کنیم.
  • خودرو مورد نظر را انتخاب کرده و سپس دستگاه کانکتور های که برای متصل شدن نیاز است را به ما نشان می دهد.
  • شلنگ های رفت و برگشت را توسط کانکتور داده شده به خودرو متصل می کنیم.
  • خودرو را روشن کرده و سپس دکمه تعویض اتوماتیک را زده و منتظر می مانیم تا دستگاه تزریق را به اتمام برساند.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

 تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه ، یکی از نکات بسیار مهمی است که هر شخص باید به آن توجه داشته باشد،اگر شما به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیندازید می بینید که اکثر خودرو ساز‌ان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو مدت زمان و کیلومتری خاص معین کرده اند.بیشتر خودرو سازان به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بین 50 تا 70هزار کیلومتر اشاره کرده اند ولی کسانی که بیشتر در داخل شهر از خودرو استفاده می کنند بهتر است روغن گیربکس خود را بین 35 تا 45 تعویض کنند.

اطلاعات کلی در مورد روغن گیربکس

روغن های گیربکس اتوماتیک داری یک پایه و مواد افزودنی می باشد و طیف گسترده ای از مواد شیمیایی را در خود جای داده اند.روغن گیربکس های اتوماتیک حاوی ترکیبی از مواد افزودنی هستند که کیفیت روانکاری را بهبود می بخشد،مانند افزودنی های ضد سایش، بازدارنده های زنگ زدگی و خوردگی، مواد شوینده، پخش کننده ها و سورفکتانت ها (که سطوح فلزی را محافظت و تمیز می کنند).بهبود دهنده ها و اصلاح کننده های ویسکوزیته و شاخص ویسکوزیته سینماتیکی، افزودنی ها و عوامل تورم مهر و موم (که دامنه سرعت چرخشی و محدوده دمایی کاربرد افزودنی ها را گسترش می دهد).

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

نحوه تشخیص خرابی روغن گیربکس

با استفاده از یک پارچه سفید بدون پرز برای پاک کردن میله ( گیج ) در گیربکس های اتوماتیک توصیه می شود تا بتوان رنگ مایع را بررسی کرد.قهوه ای تیره یا سیاه بودن روغن گیربکس به منزله از دست دادن کیفیت روغن میباشد و روغن گیربکس خواص روانکاری خود را از دست داده و مواد اصطکاک ساینده (از کلاچ ها و نوارهای ترمز) معلق در آن است.

عدم تعویض روغن گیربکس اتوماتیک باعث تسریع سایش گیربکس می شود و در نهایت می تواند یک انتقال سالم را خراب کند. با این حال، رنگ به تنهایی نشانه کاملاً قابل اعتمادی از طول عمر روغن گیربکس نیست زیرا اکثر محصولات روغن گیربکس ها تیره می شوند. فاصله زمانی سرویس توصیه شده سازنده معیار قابل اعتمادتری برای عمر روغن گیربکس است. در صورت عدم وجود سوابق سرویس یا تعمیر، رنگ سیاه وسیله ای رایج برای اندازه گیری عمر سرویس روغن گیربکس است.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

در هنگام تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه کلیه روغن گیربکس و همچنین داخل توربین گیربکس تعویض شده و روغن کاملا نو به داخل گیربکس تزریق می شود ولی در تعویض دستی تنها نیمی از روغن تعویض شده و هنگام تزریق روغن نو به داخل گیربکس با روغن کثیف ترکیب شده و روغن از کیفیت نامطلوبی برخوردار می شود در ادامه چند مورد از مزایایی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه را برای شما بازگو می کنیم….

  • برطرف شدن ضربه های گیربکس در اثر کثیفی روغن گیربکس
  • بهتر شدن تعویض دنده
  • شتاب گیری بهتر خودرو
  • افزایش طول عمر گیربکس
  • جلوگیری از تعمیرات پر هزینه
  • افزایش کارایی موتور
  • کاهش مصرف سوخت
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

انواع روغن گیربکس خودروها

  • روغن گیربکس خودروهای هیوندا و کیا معمولا از نوع At vi , iv می باشد.
  • روغن گیربکس خودروهای نیسان از نوع Cvt ns2 , ns3 می باشد.
  • روغن گیربکس خودروهای تویوتا و لکسوس از نوع ws می باشد.

برای اطلاع از تعویض روغن گیربکس و نوع روغن خودرو خود حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

یکی دیگر از کارهای مجموعه فیکس تکنیک تعمیر گیربکس های اتوماتیک است که توسط کادر مجرب و حرفه ای خود انجام میشود.در مجوعه فیکس تکنیک ما علاوه بر اینکه در تعمیر گیربکس از لوازم اصلی خود خودرو استفاده می کنیم گیربکس خودرو شما در مدت زمانی معلوم گارانتی میدهیم که خیال شما از بابت لوازم و کاری که برای شما انجام شده خاطر جمع شود.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه

چرا گیربکس تکنیک ؟

گیربکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *