تعویض روغن گیربکس 206 با دستگاه
نگاهی کلی به خودرو پژو 206
پژو ۲۰۶ یک خودروی سوپرمینی (سگمنت بی) است که توسط خودروساز فرانسوی پژو از مه ۱۹۹۸ به عنوان جایگزینی برای پژو ۲۰۵ طراحی و تولید شدهاست. این خودرو که با کد تی۱ توسعه داده شد؛در سپتامبر ۱۹۹۸ به شکل هاچبک معرفی شد. پس از آن مدلهای کوپه کابریولت (۲۰۶ CC) در سپتامبر ۲۰۰۰،استیشن واگن (۲۰۶ SW) در سپتامبر ۲۰۰۱ و سدان (۲۰۶ SD) در سپتامبر ۲۰۰۵ نیز معرفی شدند؛ تا اینکه در آوریل ۲۰۰۶ پژو ۲۰۷ بهعنوان جانشین این خودرو معرفی شد.
مدل فیسلیفت ۲۰۶ ابتدا در آمریکای جنوبی در سپتامبر ۲۰۰۸،پس از آن در چین در نوامبر ۲۰۰۸،و در سبکهای بدنه هاچبک، سدان و استیشن واگن (فقط در آمریکای جنوبی) عرضه شد. نام آن در این دو بازار به ترتیب ۲۰۷ کامپکت و ۲۰۷ بود.۲۰۶ فیسلیفت متعاقباً در فوریه ۲۰۰۹ در اروپا عرضه شد. این مدل در این بازار فقط به شکل هاچ بک و با نام ۲۰۶+ به بازار عرضه شد. در آمریکای جنوبی (مکانهای مونتاژ در آرژانتین و برزیل)، این خودرو با همان نام ۲۰۷ کامپکت تا ژانویه ۲۰۱۷ عرضه میشد. علاوه بر این در چین، هم با نام ۲۰۷ و هم به عنوان سیتروئن سی۲ عرضه شد.
بیش از ۸۵ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص مییافت و ۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)، ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و همچنین با داشتن ۴ کارخانه (بهجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.
تعویض روغن گیربکس 206 با دستگاه
تعویض روغن گیربکس 206 با دستگاه ، یکی از نکات بسیار مهمی است که هر شخص باید به آن توجه داشته باشد،اگر شما به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیندازید می بینید که اکثر خودرو سازان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو مدت زمان و کیلومتری خاص معین کرده اند.بیشتر خودرو سازان به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بین 50 تا 70هزار کیلومتر اشاره کرده اند ولی کسانی که بیشتر در داخل شهر از خودرو استفاده می کنند بهتر است روغن گیربکس خود را بین 35 تا 45 تعویض کنند.
ساختار گیربکس های At
گیربکس اتوماتیک AT از 3 مجموعه شاخص تشکیل شده که در کنار سایر اجزا باعث فعالیت گیربکس می شوند,که عبارت اند از …..
- مبدل گشتاور یا تورک کانورتر
- مجموعه دنده سیاره ای
- سیستم کنترل کننده هیدرولیکی
نحوه تشخیص خرابی روغن گیربکس 206
با استفاده از یک پارچه سفید بدون پرز برای پاک کردن میله ( گیج ) در گیربکس 206 توصیه می شود تا بتوان رنگ مایع را بررسی کرد.قهوه ای تیره یا سیاه بودن روغن گیربکس به منزله از دست دادن کیفیت روغن میباشد و روغن گیربکس خواص روانکاری خود را از دست داده و مواد اصطکاک ساینده (از کلاچ ها و نوارهای ترمز) معلق در آن است.
عدم تعویض روغن گیربکس 206
عدم تعویض روغن گیربکس 206 باعث تسریع سایش گیربکس می شود و در نهایت می تواند یک انتقال سالم را خراب کند. با این حال، رنگ به تنهایی نشانه کاملاً قابل اعتمادی از طول عمر روغن گیربکس نیست زیرا اکثر محصولات روغن گیربکس ها تیره می شوند. فاصله زمانی سرویس توصیه شده سازنده معیار قابل اعتمادتری برای عمر روغن گیربکس است. در صورت عدم وجود سوابق سرویس یا تعمیر، رنگ سیاه وسیله ای رایج برای اندازه گیری عمر سرویس روغن گیربکس است.
نحوه تعویض روغن گیربکس 206 با دستگاه
در هنگام تعویض روغن گیربکس 206 با دستگاه کلیه روغن گیربکس و همچنین داخل توربین گیربکس تعویض شده و روغن کاملا نو به داخل گیربکس تزریق می شود ولی در تعویض دستی تنها نیمی از روغن تعویض شده و هنگام تزریق روغن نو به داخل گیربکس با روغن کثیف ترکیب شده و روغن از کیفیت نامطلوبی برخوردار می شود در ادامه چند مورد از مزایایی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه را برای شما بازگو می کنیم….
- برطرف شدن ضربه های گیربکس در اثر کثیفی روغن گیربکس
- بهتر شدن تعویض دنده
- شتاب گیری بهتر خودرو
- افزایش طول عمر گیربکس
- جلوگیری از تعمیرات پر هزینه
- افزایش کارایی موتور
- کاهش مصرف سوخت
چرا گیربکس تکنیک ؟
گیربکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.