تعویض روغن گیربکس با دستگاه

تعویض روغن گیربکس پرشیا

تعمیر گیربکس پرشیا

تعویض روغن گیربکس پرشیا با دستگاه

نگاهی کلی به خودرو پرشیا

طراحی کابین این خودرو تا پیش از فیس‌لیفت، مانند پژو ۴۰۵ بود. اما بعد از فیس‌لیفت، فضای داخل آن دگرگون شد. از جمله تغییرات پژو پارس در نسخهٔ فیس‌لیفت می‌توان به داشبورد و رودری‌ها با طراحی جدید، اضافه شدن آپشن‌های اجباری‌ای نظیر ترمز ABS و کیسه‌های هوا، غربلیک فرمان مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، سردنده متفاوت و استفاده از طرح چوب در بعضی از قسمت‌ها اشاره کرد.

در به‌روزرسانی اخیر، طراحی بیرونی این خودرو نیز اندکی تغییر کرده است؛ به‌عنوان مثال از آیینه‌های جانبی با طرح جدید (راهنمادار) استفاده شده است و به‌دنبال این تغییر، چراغ‌های راهنما از روی گلگیرها حذف شده‌اند. همچنین چراغ روشنایی روز برای پژو پارس درنظر گرفته شده است.

ایران خودرو در کنار پارس معمولی، نسخه ئی‌ال‌ایکس (ELX) را تولید کرد که دارای کامپیوتر سخنگو، صندلی خلبانی همراه با تنظیم برقی و گرمکن و سردکن بود و در بعضی از نسخه‌های این خودرو سانروف هم دیده می‌شد.

اولین فیس‌لیفت پارس در سال ۱۳۸۵ طراحی شد. ایران خودرو قسمت جلو را با چراغ‌های بزرگ‌تر و سپر و جلوپنجرهٔ جدید، بازطراحی کرده بود و روی جلوپنجره هم به‌جای لوگوی پژو، نشان ایران خودرو دیده می‌شد. درنهایت اما شاید از ترس برهم خوردن طراحی هماهنگ و اصولی پارس و کاهش محبوبیت در بازار، این فیس‌لیفت تولید نشد و نسخهٔ جدید پارس در سال ۱۳۸۸ صرفاً با طراحی جدید رودری‌ها و فرمان (برای جانمایی کیسه‌هوای راننده) و بدون تغییری در بیرون به بازار آمد.

تعویض روغن گیربکس پرشیا
تعویض روغن گیربکس پرشیا

تعویض روغن گیربکس پرشیا با دستگاه

 تعویض روغن گیربکس پرشیا با دستگاه ، یکی از نکات بسیار مهمی است که هر شخص باید به آن توجه داشته باشد،اگر شما به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیندازید می بینید که اکثر خودرو ساز‌ان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو مدت زمان و کیلومتری خاص معین کرده اند.بیشتر خودرو سازان به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بین 50 تا 70هزار کیلومتر اشاره کرده اند ولی کسانی که بیشتر در داخل شهر از خودرو استفاده می کنند بهتر است روغن گیربکس خود را بین 35 تا 45 تعویض کنند.

ساختار گیربکس های At

گیربکس اتوماتیک AT از 3 مجموعه شاخص تشکیل شده که در کنار سایر اجزا باعث فعالیت گیربکس می شوند,که عبارت اند از …..

  • مبدل گشتاور یا تورک کانورتر
  • مجموعه دنده سیاره ای
  • سیستم کنترل کننده هیدرولیکی
تعویض روغن گیربکس پرشیا
تعویض روغن گیربکس پرشیا

نحوه تشخیص خرابی روغن گیربکس پرشیا

با استفاده از یک پارچه سفید بدون پرز برای پاک کردن میله ( گیج ) در گیربکس پرشیا توصیه می شود تا بتوان رنگ مایع را بررسی کرد.قهوه ای تیره یا سیاه بودن روغن گیربکس به منزله از دست دادن کیفیت روغن میباشد و روغن گیربکس خواص روانکاری خود را از دست داده و مواد اصطکاک ساینده (از کلاچ ها و نوارهای ترمز) معلق در آن است.

عدم تعویض روغن گیربکس پرشیا

عدم تعویض روغن گیربکس پرشیا باعث تسریع سایش گیربکس می شود و در نهایت می تواند یک انتقال سالم را خراب کند. با این حال، رنگ به تنهایی نشانه کاملاً قابل اعتمادی از طول عمر روغن گیربکس نیست زیرا اکثر محصولات روغن گیربکس ها تیره می شوند. فاصله زمانی سرویس توصیه شده سازنده معیار قابل اعتمادتری برای عمر روغن گیربکس است. در صورت عدم وجود سوابق سرویس یا تعمیر، رنگ سیاه وسیله ای رایج برای اندازه گیری عمر سرویس روغن گیربکس است.

تعویض روغن گیربکس پرشیا
تعویض روغن گیربکس پرشیا

نحوه تعویض روغن گیربکس پرشیا با دستگاه

در هنگام تعویض روغن گیربکس پرشیا با دستگاه کلیه روغن گیربکس و همچنین داخل توربین گیربکس تعویض شده و روغن کاملا نو به داخل گیربکس تزریق می شود ولی در تعویض دستی تنها نیمی از روغن تعویض شده و هنگام تزریق روغن نو به داخل گیربکس با روغن کثیف ترکیب شده و روغن از کیفیت نامطلوبی برخوردار می شود در ادامه چند مورد از مزایایی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه را برای شما بازگو می کنیم….

  • برطرف شدن ضربه های گیربکس در اثر کثیفی روغن گیربکس
  • بهتر شدن تعویض دنده
  • شتاب گیری بهتر خودرو
  • افزایش طول عمر گیربکس
  • جلوگیری از تعمیرات پر هزینه
  • افزایش کارایی موتور
  • کاهش مصرف سوخت
تعویض روغن گیربکس پرشیا
تعویض روغن گیربکس پرشیا

چرا گیربکس تکنیک ؟

گیربکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *