تعویض روغن گیربکس تیگو با دستگاه
نگاهی کلی به شرکت خودروسازی تیگو
تقریباً از اوایل قرن ۲۱ بود که کراساوورها و شاسیبلندهای کوچک شهری بیش از پیش در جهان مورد توجه قرار گرفتند و با استقبال عمومی قابل ملاحظهای روبرو شدند. این توجه و مقبولیت عمومی رفته رفته به بازار ایران نیز راه یافت و باعث شد دیگر کمتر کسی به این خودروهای مرتفعتر به عنوان اتومبیلهای مناسب مصارف جادهای یا آفرودی و بیابانی نگاه کند. بهخصوص گسترش کلاس کراساوورها و جدا شدن آنها از شاسی بلندها، آنها را مناسب برای سفرهای درون و برون شهری نشان داد.
نکته منفی اما گران بودن محصولات این کلاس، برای عموم مردم و اقشار متوسط ایرانی بود. در این میان، زمانی که شاسی بلندهای سایز کوچک و متوسط و کراساوورهای جذاب کرهای از اقشار مرفه دلبری میکردند، نمونههای چینی از این کلاسها به بازار ایران راه یافتند تا با چهرههایی به روز و قیمتهایی مناسب بتوانند اقشار متوسط را نیز به مراد دل برسانند. تیگوها، که گروه کراساوور و شاسی بلند کمپانی چری را شامل میشوند، مهمترین سهم بازار را در این شرایط به خود اختصاص دادند.
مدیران خودرو چری تیگو ۵ را همزمان با بازار جهانی و با تمام فیسلیفتها در ایران عرضه کرد. ضمن اینکه این خودرو را در تیپها مختلف تجهیزاتی ارائه کرد تا حق انتخاب کافی را در اختیار خریداران قرار دهد. چری تیگو ۵ تاکنون در تیپهای مختلف اکسلنت، لاکچری، اکسلنت لاکچری عرضه شده که معمولاً در ظاهر و برخی امکانات رفاهی متفاوت هستند و در بخش فنی تفاوتی نشان نمیدهند.
تعویض روغن گیربکس تیگو با دستگاه
تعویض روغن گیربکس تیگو با دستگاه ، یکی از نکات بسیار مهمی است که هر شخص باید به آن توجه داشته باشد،اگر شما به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیندازید می بینید که اکثر خودرو سازان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو مدت زمان و کیلومتری خاص معین کرده اند.بیشتر خودرو سازان به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بین 50 تا 70هزار کیلومتر اشاره کرده اند ولی کسانی که بیشتر در داخل شهر از خودرو استفاده می کنند بهتر است روغن گیربکس خود را بین 35 تا 45 تعویض کنند.
ساختار گیربکس های At
گیربکس اتوماتیک AT از 3 مجموعه شاخص تشکیل شده که در کنار سایر اجزا باعث فعالیت گیربکس می شوند,که عبارت اند از …..
- مبدل گشتاور یا تورک کانورتر
- مجموعه دنده سیاره ای
- سیستم کنترل کننده هیدرولیکی
نحوه تشخیص خرابی روغن گیربکس تیگو
با استفاده از یک پارچه سفید بدون پرز برای پاک کردن میله ( گیج ) در گیربکس تیگو توصیه می شود تا بتوان رنگ مایع را بررسی کرد.قهوه ای تیره یا سیاه بودن روغن گیربکس به منزله از دست دادن کیفیت روغن میباشد و روغن گیربکس خواص روانکاری خود را از دست داده و مواد اصطکاک ساینده (از کلاچ ها و نوارهای ترمز) معلق در آن است.
عدم تعویض روغن گیربکس تیگو
عدم تعویض روغن گیربکس تیگو باعث تسریع سایش گیربکس می شود و در نهایت می تواند یک انتقال سالم را خراب کند. با این حال، رنگ به تنهایی نشانه کاملاً قابل اعتمادی از طول عمر روغن گیربکس نیست زیرا اکثر محصولات روغن گیربکس ها تیره می شوند. فاصله زمانی سرویس توصیه شده سازنده معیار قابل اعتمادتری برای عمر روغن گیربکس است. در صورت عدم وجود سوابق سرویس یا تعمیر، رنگ سیاه وسیله ای رایج برای اندازه گیری عمر سرویس روغن گیربکس است.
نحوه تعویض روغن گیربکس تیگو با دستگاه
در هنگام تعویض روغن گیربکس تیگو با دستگاه کلیه روغن گیربکس و همچنین داخل توربین گیربکس تعویض شده و روغن کاملا نو به داخل گیربکس تزریق می شود ولی در تعویض دستی تنها نیمی از روغن تعویض شده و هنگام تزریق روغن نو به داخل گیربکس با روغن کثیف ترکیب شده و روغن از کیفیت نامطلوبی برخوردار می شود در ادامه چند مورد از مزایایی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه را برای شما بازگو می کنیم….
- برطرف شدن ضربه های گیربکس در اثر کثیفی روغن گیربکس
- بهتر شدن تعویض دنده
- شتاب گیری بهتر خودرو
- افزایش طول عمر گیربکس
- جلوگیری از تعمیرات پر هزینه
- افزایش کارایی موتور
- کاهش مصرف سوخت
چرا گیربکس تکنیک ؟
گیربکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.