تعمیر گیربکس کیا

تعویض روغن گیربکس سراتو

تعمیر موتور سراتو به صورت تخصصی

تعویض روغن گیربکس سراتو با دستگاه

نگاهی کلی به کیفیت خودروهای کیا موتورز

در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ مؤسسه جی‌دی پاورز آمریکا با بررسی عیوب و نواقص خودروها در ۶ ماه اول پس از تولید به امتیازبندی آن‌ها می‌پردازد و هر خودرویی که امتیاز کمتری دریافت کند به معنای عیب و نقص کمتر می‌باشد. در این میان برند کیا موتورز که یک برند کره‌ای می‌باشد با داشتن ۸۳ امتیاز منفی بهترین و با کیفیت‌ترین خودروساز شناخته شد که بر اساس این نظرسنجی کیفیت خودروهای تولیدی این شرکت از لحاظ دوام قطعات از پورشه و بی ام و و لکسوس و کادیلاک هم بالاتر می‌باشد.

موسسه جی دی پاورز با بررسی عیوب و نواقص خودروها در ۹۰ روز اول پس از تولید به امتیازبندی آن‌ها میپردازد و هر خودرویی که امتیاز کمتری دریافت کند به معنای عیب و نقص کمتر میباشد. در سال ۲۰۲۰ نیز مؤسسه جی‌دی پاورز آمریکا دو شرکت داج و کیا را به‌عنوان با کیفیت ترین برندهای خودروساز معرفی کرد. در سال ۲۰۲۰ کیا تلوراید در رقابت با خودروهایی همچون پورشه تایکان با رای ۸۶ داور از ۲۴ کشور در فستیوال انتخاب بهترین ماشین سال ۲۰۲۰، به‌عنوان بهترین خودروی سال جهان انتخاب شد.

تعویض روغن گیربکس سراتو
تعویض روغن گیربکس سراتو

حضور کیا موتورز در ایران

حضور کیا در ایران به اوایل دهه هفتاد و معرفی پراید به بازار ایران باز می‌گردد. هم‌اکنون خودروهای کیا موتورز توسط شرکت کوشا خودرو وارد ایران می‌شود و همچنین بعضی از محصولات کیا موتورز مانند کیا سراتو تولید داخلی آن نیز وجود دارد که توسط گروه خودروسازی سایپا انجام می‌گیرد. سراتو، پراید و ریو سه محصول پرفروش کیا موتورز در ایران بودند که تولیدشان متوقف شده است.

مزایای خودروهای کیا موتورز

  • آپشن های مناسب
  • کشش خوب موتور
  • طراحی زیبا
  • سواری نرم
  • استهلاک کم موتور
  • بودن لوازم یدکی اصلی
تعویض روغن گیربکس سراتو
تعویض روغن گیربکس سراتو

ساختار گیربکس های At

گیربکس اتوماتیک AT از 3 مجموعه شاخص تشکیل شده که در کنار سایر اجزا باعث فعالیت گیربکس می شوند,که عبارت اند از …..

  • مبدل گشتاور یا تورک کانورتر
  • مجموعه دنده سیاره ای
  • سیستم کنترل کننده هیدرولیکی

تعویض روغن گیربکس سراتو با دستگاه

 تعویض روغن گیربکس سراتو با دستگاه ، یکی از نکات بسیار مهمی است که هر شخص باید به آن توجه داشته باشد،اگر شما به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیندازید می بینید که اکثر خودرو ساز‌ان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو مدت زمان و کیلومتری خاص معین کرده اند.بیشتر خودرو سازان به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بین 50 تا 70هزار کیلومتر اشاره کرده اند ولی کسانی که بیشتر در داخل شهر از خودرو استفاده می کنند بهتر است روغن گیربکس خود را بین 35 تا 45 تعویض کنند.

تعویض روغن گیربکس سراتو
تعویض روغن گیربکس سراتو

نحوه تشخیص خرابی روغن گیربکس سراتو

با استفاده از یک پارچه سفید بدون پرز برای پاک کردن میله ( گیج ) در گیربکس سراتو توصیه می شود تا بتوان رنگ مایع را بررسی کرد.قهوه ای تیره یا سیاه بودن روغن گیربکس به منزله از دست دادن کیفیت روغن میباشد و روغن گیربکس خواص روانکاری خود را از دست داده و مواد اصطکاک ساینده (از کلاچ ها و نوارهای ترمز) معلق در آن است.

عدم تعویض روغن گیربکس سراتو

عدم تعویض روغن گیربکس سراتو باعث تسریع سایش گیربکس می شود و در نهایت می تواند یک انتقال سالم را خراب کند. با این حال، رنگ به تنهایی نشانه کاملاً قابل اعتمادی از طول عمر روغن گیربکس نیست زیرا اکثر محصولات روغن گیربکس ها تیره می شوند. فاصله زمانی سرویس توصیه شده سازنده معیار قابل اعتمادتری برای عمر روغن گیربکس است. در صورت عدم وجود سوابق سرویس یا تعمیر، رنگ سیاه وسیله ای رایج برای اندازه گیری عمر سرویس روغن گیربکس است.

تعویض روغن گیربکس سراتو
تعویض روغن گیربکس سراتو

نحوه تعویض روغن گیربکس سراتو با دستگاه

در هنگام تعویض روغن گیربکس سراتو با دستگاه کلیه روغن گیربکس و همچنین داخل توربین گیربکس تعویض شده و روغن کاملا نو به داخل گیربکس تزریق می شود ولی در تعویض دستی تنها نیمی از روغن تعویض شده و هنگام تزریق روغن نو به داخل گیربکس با روغن کثیف ترکیب شده و روغن از کیفیت نامطلوبی برخوردار می شود در ادامه چند مورد از مزایایی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه را برای شما بازگو می کنیم….

  • برطرف شدن ضربه های گیربکس در اثر کثیفی روغن گیربکس
  • بهتر شدن تعویض دنده
  • شتاب گیری بهتر خودرو
  • افزایش طول عمر گیربکس
  • جلوگیری از تعمیرات پر هزینه
  • افزایش کارایی موتور
  • کاهش مصرف سوخت

چرا گیربکس تکنیک ؟

گیربکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *