تعویض روغن گیربکس با دستگاه

تعویض روغن گیربکس 207

تعویض روغن گیربکس 207

تعویض روغن گیربکس 207 با دستگاه

نگاهی کلی به خودرو 207

این خودرو نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پژو ۲۰۶ است؛ با نمای جلویی جدید و ظاهری شبیه به پژو ۲۰۷ اروپایی. این خودرو در مولوز، فرانسه تولید می‌شد و در فوریه ۲۰۰۹ عرضه شد.

در مه ۲۰۰۸، شعبهٔ برزیلی پژو با این استدلال که انجام کاری غیر از این غیرممکن است اعلام کرد که پژو ۲۰۷ را تولید و وارد برزیل نخواهد کرد، اما در عوض برخی از عناصر ۲۰۶ در حال تولید را تغییر خواهد داد.این خودرو که در اوت ۲۰۰۸ عرضه شد تغییرات جزئی در قسمت‌های مکانیکی مانند سیستم تعلیق و جعبه‌دنده داشت. این خودرو بین ۲۰۶ اصلی و ۲۰۷ اروپایی و به‌عنوان رقیب فولکس‌واگن فاکس، رنو کلیو کامپوس و شورولت آگیل عرضه شد. این خودرو در مدل‌های هاچ‌بک ۳ و ۵ در، استیشن و ۴ در سدان، از جمله ۲۰۷ اسکیپد فیس‌لیفت شده ارائه می‌شد.

این خودرو با نام «۲۰۷ کامپکت» در آرژانتین (کشوری که در آن نیز تولید می‌شود) و اروگوئه به فروش می‌رسید تا آن را از ۲۰۷ سی‌سی و آرسی اروپایی که در این کشورها نیز به فروش می‌رسید متمایز کند. پژو قصد داشت نام این خودرو را را «۲۰۷ براسیل» در برزیل بگذارد؛ اما به زودی «براسیل» را از این نام کنار گذاشت، زیرا این تصمیم عموماً واکنش‌های منفی رسانه‌ها را به دنبال داشت. ۲۰۷ برزیلی نیز مورد انتقاد قرار گرفته‌است زیرا علیرغم تلاش‌های پژو برای عرضه آن به عنوان یک خودروی کاملاً جدید و حتی فروش آن با قیمت پایه بالاتر، اساساً به عنوان یک ۲۰۶ فیس‌لیفت شده تلقی می‌شد.

تعویض روغن گیربکس 207
تعویض روغن گیربکس 207

تعویض روغن گیربکس 207 با دستگاه

 تعویض روغن گیربکس 207 با دستگاه ، یکی از نکات بسیار مهمی است که هر شخص باید به آن توجه داشته باشد،اگر شما به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیندازید می بینید که اکثر خودرو ساز‌ان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو مدت زمان و کیلومتری خاص معین کرده اند.بیشتر خودرو سازان به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بین 50 تا 70هزار کیلومتر اشاره کرده اند ولی کسانی که بیشتر در داخل شهر از خودرو استفاده می کنند بهتر است روغن گیربکس خود را بین 35 تا 45 تعویض کنند.

ساختار گیربکس های At

گیربکس اتوماتیک AT از 3 مجموعه شاخص تشکیل شده که در کنار سایر اجزا باعث فعالیت گیربکس می شوند,که عبارت اند از …..

  • مبدل گشتاور یا تورک کانورتر
  • مجموعه دنده سیاره ای
  • سیستم کنترل کننده هیدرولیکی
تعویض روغن گیربکس 207
تعویض روغن گیربکس 207

نحوه تشخیص خرابی روغن گیربکس 207

با استفاده از یک پارچه سفید بدون پرز برای پاک کردن میله ( گیج ) در گیربکس 207 توصیه می شود تا بتوان رنگ مایع را بررسی کرد.قهوه ای تیره یا سیاه بودن روغن گیربکس به منزله از دست دادن کیفیت روغن میباشد و روغن گیربکس خواص روانکاری خود را از دست داده و مواد اصطکاک ساینده (از کلاچ ها و نوارهای ترمز) معلق در آن است.

عدم تعویض روغن گیربکس 207

عدم تعویض روغن گیربکس 207 باعث تسریع سایش گیربکس می شود و در نهایت می تواند یک انتقال سالم را خراب کند. با این حال، رنگ به تنهایی نشانه کاملاً قابل اعتمادی از طول عمر روغن گیربکس نیست زیرا اکثر محصولات روغن گیربکس ها تیره می شوند. فاصله زمانی سرویس توصیه شده سازنده معیار قابل اعتمادتری برای عمر روغن گیربکس است. در صورت عدم وجود سوابق سرویس یا تعمیر، رنگ سیاه وسیله ای رایج برای اندازه گیری عمر سرویس روغن گیربکس است.

تعویض روغن گیربکس 207
تعویض روغن گیربکس 207

نحوه تعویض روغن گیربکس 207 با دستگاه

در هنگام تعویض روغن گیربکس 207 با دستگاه کلیه روغن گیربکس و همچنین داخل توربین گیربکس تعویض شده و روغن کاملا نو به داخل گیربکس تزریق می شود ولی در تعویض دستی تنها نیمی از روغن تعویض شده و هنگام تزریق روغن نو به داخل گیربکس با روغن کثیف ترکیب شده و روغن از کیفیت نامطلوبی برخوردار می شود در ادامه چند مورد از مزایایی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه را برای شما بازگو می کنیم….

  • برطرف شدن ضربه های گیربکس در اثر کثیفی روغن گیربکس
  • بهتر شدن تعویض دنده
  • شتاب گیری بهتر خودرو
  • افزایش طول عمر گیربکس
  • جلوگیری از تعمیرات پر هزینه
  • افزایش کارایی موتور
  • کاهش مصرف سوخت
تعویض روغن گیربکس 207
تعویض روغن گیربکس 207

چرا گیربکس تکنیک ؟

گیربکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *