تعمیر گیربکس لکسوس

تعویض روغن گیربکس لکسوس

تعویض روغن گیربکس لکسوس

تعویض روغن گیربکس لکسوس با دستگاه

نگاهی کلی به شرکت خودروسازی لکسوس

لکسوس شرکت خودروسازی ژاپنی است، که وظیفه طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکس شرکت تویوتا را برعهده دارد. شرکت لکسوس در سال ۱۹۸۹ توسط مدیرعامل وقت تویوتا؛ ایجی تویودا در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد.

امروزه لکسوس با تولید خودروهایی لوکس، به برندی بین‌المللی تبدیل شده، که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای سفارشی و ویژه، در کشور ژاپن شناخته می‌شود. این شرکت اکنون تولیدات خود را در ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند و یکی از ۱۰ نشان تجاری یا برند برتر ژاپن، بر پایه میزان ارزش بازار به‌شمار می‌آید.

دفتر مرکزی شرکت لکسوس در کشور ژاپن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی و مراکز عملیاتی آن نیز در شهرهای بروکسل، بلژیک و تورانس، کالیفرنیا مستقر می‌باشند.

ریشه‌های تأسیس لکسوس به پروژه‌ای مخفی بازمی‌گردد، که توسط تویوتا به‌منظور طراحی و ساخت خودرویی سدان در سال ۱۹۸۳ با نام پروژه اف۱ آغاز و در سال ۱۹۸۹ با عرضه خودروی لکسوس ال اس راه‌اندازی شد.

تعویض روغن گیربکس لکسوس

تعویض روغن گیربکس لکسوس با دستگاه

تعویض روغن گیربکس لکسوس با دستگاه ، یکی از نکات بسیار مهمی است که هر شخص باید به آن توجه داشته باشد،اگر شما به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیندازید می بینید که اکثر خودرو ساز‌ان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو مدت زمان و کیلومتری خاص معین کرده اند.بیشتر خودرو سازان به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بین 50 تا 70هزار کیلومتر اشاره کرده اند ولی کسانی که بیشتر در داخل شهر از خودرو استفاده می کنند بهتر است روغن گیربکس خود را بین 35 تا 45 تعویض کنند.

ساختار گیربکس های At

گیربکس اتوماتیک AT از 3 مجموعه شاخص تشکیل شده که در کنار سایر اجزا باعث فعالیت گیربکس می شوند,که عبارت اند از …..

  • مبدل گشتاور یا تورک کانورتر
  • مجموعه دنده سیاره ای
  • سیستم کنترل کننده هیدرولیکی
تعویض روغن گیربکس لکسوس
تعویض روغن گیربکس لکسوس

نحوه تشخیص خرابی روغن گیربکس لکسوس

با استفاده از یک پارچه سفید بدون پرز برای پاک کردن میله ( گیج ) در گیربکس لکسوس توصیه می شود تا بتوان رنگ مایع را بررسی کرد.قهوه ای تیره یا سیاه بودن روغن گیربکس به منزله از دست دادن کیفیت روغن میباشد و روغن گیربکس خواص روانکاری خود را از دست داده و مواد اصطکاک ساینده (از کلاچ ها و نوارهای ترمز) معلق در آن است.

عدم تعویض روغن گیربکس لکسوس

عدم تعویض روغن گیربکس لکسوس باعث تسریع سایش گیربکس می شود و در نهایت می تواند یک انتقال سالم را خراب کند. با این حال، رنگ به تنهایی نشانه کاملاً قابل اعتمادی از طول عمر روغن گیربکس نیست زیرا اکثر محصولات روغن گیربکس ها تیره می شوند. فاصله زمانی سرویس توصیه شده سازنده معیار قابل اعتمادتری برای عمر روغن گیربکس است. در صورت عدم وجود سوابق سرویس یا تعمیر، رنگ سیاه وسیله ای رایج برای اندازه گیری عمر سرویس روغن گیربکس است.

تعویض روغن گیربکس لکسوس
تعویض روغن گیربکس لکسوس

نحوه تعویض روغن گیربکس لکسوس با دستگاه

در هنگام تعویض روغن گیربکس لکسوس با دستگاه کلیه روغن گیربکس و همچنین داخل توربین گیربکس تعویض شده و روغن کاملا نو به داخل گیربکس تزریق می شود ولی در تعویض دستی تنها نیمی از روغن تعویض شده و هنگام تزریق روغن نو به داخل گیربکس با روغن کثیف ترکیب شده و روغن از کیفیت نامطلوبی برخوردار می شود در ادامه چند مورد از مزایایی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه را برای شما بازگو می کنیم….

  • برطرف شدن ضربه های گیربکس در اثر کثیفی روغن گیربکس
  • بهتر شدن تعویض دنده
  • شتاب گیری بهتر خودرو
  • افزایش طول عمر گیربکس
  • جلوگیری از تعمیرات پر هزینه
  • افزایش کارایی موتور
  • کاهش مصرف سوخت
تعویض روغن گیربکس لکسوس
تعویض روغن گیربکس لکسوس

چرا گیربکس تکنیک ؟

گیربکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *