تعمیر گیربکس آریزو در تهران
نگاهی کلی به خودرو آریزو
آریزو ۵ در دو تیپ اصلی لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه شده است؛ مدیران خودرو معمولا لقب اکسلنت را به مدل فول یک خودرو میدهد. تیپ اکسلنت تفاوت ظاهری خاصی با تیپ لاکچری ندارد. همان چراغهای کشیده و جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی که یادآور طراحی هیوندای اکسنت است و طراحی پشت خودرو که به هیوندای النترا شباهت دارد. مهمترین تفاوت در سقف خودرو رخ داده، جایی که سانروف برقی به تیپ اکسلنت اضافه شده و البته تایرها که با یک سایز افزایش، از رینگ ۱۷ بهره میبرند تا به خودرو حالوهوای اسپرتتری بدهد.
این گرایش به حالوهوای اسپرت در طراحی داخلی هم با دوختهای قرمز رنگ و برجسته روکش فرمان، صندلیها و کنسول وسط منتقل میشود. البته مشکل استفاده از پلاستیک خشک در داخل کابین همچنان باقی است. آریزو ۵ در مدل اکسلنت، از همان موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۶ اسببخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتنمتر مدل لاکچری سود میبرد.
شتاب اولیه خودرو هم مثل مدل لاکچری اتوماتیک کمتر از ۱۷ ثانیه است و همچنان در مصرف ترکیبی چیزی حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف میکند که عدد قابل قبولی برای سدانی با این ابعاد است. آریزو ۵ اکسلنت مثل مدل لاکچری اتوماتیک مجهز به کروز کنترل و سیستم رانندگی ECO برای کاهش مصرف سوخت است و از نیروی کمکی فرمان هیدرولیکی بهره میبرد.
توزیع نیروی ترمز و ترمز ضدقفل، روکش چرم و دکمههای کنترل روی فرمان، سنسور عقب، رادیو ضبط با قابلیت پشتیبانی از USB – MP3، صفحه نمایش ۷ اینچی، قابلیت همگامسازی موبایل با سیستم صوتی خودرو، سیستمهای ورود و استارت بدون کلید، صندلیهای چرمی با تنظیم ۶ جهتی صندلی راننده و ۴ حالته صندلی سرنشین جلو و صندلی تاشوی عقب یکتکه، چراغهای روز، مهشکن عقب و چراغ بدرقه و آینه کناری برقی از تجهیزات مشترک این خودرو با مدل لاکچری اتوماتیک است.
اما امکانات و تجهیزات دیگری هم به مدل اکسلنت اضافه شدهاند که در مدل لاکچری اتوماتیک وجود نداشتند؛ سیستم کمکی کنترل ایستایی در سربالایی (TSC)، سیستمهای پایداری کنترل کشش و کنترل پایداری (ESP و HHC)، ترمز کمکی (EBA)، چهار کیسه هوای پردهای و کناری جلو علاوه بر دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور فشار باد تایر، نمایش خطوط کمکی پارک «حساس به حرکت فرمان» در نمایشگر و البته سانروف!
تعمیر گیربکس آریزو در تهران
خرابی در سیستم گیربکس اتوماتیک آریزو معمولا در اثر اصطحلاک ماشین و به مرور زمان در خودرو شما اتفاق می افتد،پس بهتر است زمانی که علائمی از خرابی گیربکس که در ادامه به شما توضیح داده میشود در خودرو خود مشاهده میکنید به تعمیرگاهی که تخصص کافی در تعمیر گیربکس آریزو دارد مراجعه کنید تا کار شما به بهترین نحوه انجام شود.مجموعه گیربکس تکنیک با ارائه خدمات باکیفیت و لوازم اصلی و کادری مجرب و ماهر اماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.
علائم خرابی گیربکس آریزو
گیربکس خودرو آریزو از نوع ( Cvt ) می باشد و اگر شما سرویس های ماشین را از جمله سرویس روغن و تعویض صافی گیربکس را به موقع انجام دهید دچار مشکلات کمتری خواهید شد.توجه داشته باشید که روغن باکیفیت و تعویض آن با دستگاه تمام اتوماتیک یکی از مهمترین راهای پیشگیری در خودرو شماست.مجموعه گیربکس تکنیک با دارا بودن دستگاه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک اماده ارائه خدمات تعویض روغن هم به شما می باشد.چند مورد از علائم خرابی گیربکس آریزو ….
- ضربه و تقه در هنگام تعویض دنده
- تاخیر در زمان تعویض دنده
- لرزش زیاد خودرو
- زوزه کشیدن گیربکس
- خوردن گاز هرز
- روغن ریزی گیربکس خودرو
- تقه زدن گیربکس
توربین گیربکس اتوماتیک
توربین گیربکس اتوماتیک که به تورک کانورتر و مبدل گشتاور نیز شناخته می شود یکی از اجزای بسیار مهم گیربکس اتوماتیک می باشد.در خودرو هایی که دنده آن ها به صورت دستی می باشد، رابطه بین موتور و گیربکس دیسک و صفحه کلاچ می باشد و یک پدال وظیفه متصل نمودن موتور به گیربکس را بر عهده دارد. اما در خودرو هایی که گیربکس آن ها به صورت دنده اتوماتیک می باشد،توربین جایگزین دیسک و صفحه کلاچ می شود.
نحوه عملکرد توربین گیربکس اتوماتیک
فشار روغن،از طریق اویل پمپ گیربکس وارد توربین می شود.داخل توربین یا همان تورک کانورتر فنر هایی وجود دارند که با استفاده از فشار بالای روغن، دنده فرایویل را با توربین و شفت گیربکس قفل می کنند. در بسیاری از مواقع، از جمله ایستادن پشت ترافیک و قرار دادن دنده بر روی حالت درایو و گرفتن ترمز، موجب می شود تا فشار روغن توربین کاسته شود و در نتیجه اتصال موتور و گیربکس قطع بشود. یا در بسیاری از مواقع که راننده هنگام راه افتادن ناگهان پدال گاز را فشار می دهد، موجب می شود تا به سرعت اتصال موتور و گیربکس قوی بشود و خودرو عمل تیکاف را انجام دهد.
علائم خرابی توربین گیربکس اتوماتیک
یکی از علت های خرابی توربین گیربکس اتوماتیک سی وی تی یا At، لغزش و خارج شدن دنده می باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است مشاهده کرده باشید که خودرو شما شتاب کافی ندارد و با تاخیر زیادی دنده را تعویض می نماید. این امر زمانی رخ می دهد که کانال های روغن توربین دچار گرفتگی شده باشند و روغن به خوبی وارد توربین نشود.
یکی دیگر از علائم خرابی برای تعمیر گیربکس آریزو، تاخیر در حرکت خودرو می باشد. زمانی که شما پای خود را بر روی پدال ترمز می گذارید و دنده را از حالت پارک به درایو تغییر می دهید، می بایست سریعا تغییر را در دورموتور احساس نمایید و با برداشتن پای خود از روی ترمز، خودرو سریعا حرکت کند. اما اگر مشاهده کردید که با برداشتن پای خود از روی پدال گاز خودرو با تاخیر حرکت می کند، می بایست سریعا خودرو را به تعمیرگاه معتبر نشان دهید.
هزینه تعمیر گیربکس آریزو
با توجه به مشکلات مختلفی که امکان دارد برای خودرو آریزو شما پیش آمده باشد،نمیتوان عدد دقیقی برای برآورد هزینه تعمیر گیربکس آریزو به شما ارائه کرد.و برای اطلاع از هزینه دقیق می بایست به کارشناسان ما تماس گرفت.برای کاهش هزینه گیربکس به محض دیدن خرابی از راندن ماشین خودداری کنید و سریعا به تعمیرگاه مراجه کنید.مجموعه گیربکس تکنیک بعلاوه تعمیر گیربکس آریزو دارای خودرو بر رایگان در سراسر تهران میباشد.
خدمات بعد از تعمیر گیربکس آریزو در گیربکس تکنیک
ما در مجموعه گیربکس تکنیک با توجه به اینکه در تعمیر گیربکس آریزو خودرو شما از لوازم اصلی و باکیفیت استفاده می کنیم گیربکس خودرو شما را 20000 هزار کیلومتر یا به مدت یک سال گارانتی میکنیم.و کوچکترین خرابی و مشکل در گیربکس شما را به صورت رایگان انجام میدهیم.
تعویض روغن گیربکس با دستگاه
تعوض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه یکی از نکات بسیار مهمی است که هر شخص باید به آن توجه داشته باشد،اگر شما به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیندازید می بینید که اکثر خودرو سازان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو مدت زمان و کیلومتری خاص معین کرده اند.بیشتر خودرو سازان به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بین 50 تا 70هزار کیلومتر اشاره کرده اند ولی کسانی که بیشتر در داخل شهر از خودرو استفاده می کنند بهتر است روغن گیربکس خود را بین 35 تا 45 تعویض کنند.تا از هزینه های زیاد در تعمیر گیربکس آریزو خود جلوگیری نمایند.
نحوه رانندگی با گیربکس اتوماتیک
در خودرو های گیربکس اتوماتیک در هنگام حرکت اولیه از کشیدن معکوس های شدید به ماشین حتما خودداری کنید و در هنگام پارک کردن خودرو حتما از دستی ترمز استفاده کنید.در حین رانندگی با سرعت از خلاص کردن ماشین یا گذاشتن روی حالت N خودداری کنید.در هنگام ایستادن پشت چراغ قرمز یا به مدت طولانی خودرو را در حالت N یا p قرار دهید.
تعمیر گیربکس یا گیربکس استوک ؟
اکثر کسانی که از خودرو گیربکس اتوماتیک استفاده میکنند در هنگام خرابی گیربکس خودرو خود دچار تردید در تعمیر گیربکس یا تعویض گیربکس استوک میشوند.در هنگام خرابی گیربکس بهتر است شما تعمیرگاهی با تخصص در تعمیر گیربکس اتوماتیک پیدا کنید.چند مورد از خصوصیات بهتر تعمیر گیربکس نسبت به تعویض گیربکس اتوماتیک…..
- هزینه کمتر نسبت به تعویض
- دارای گارانتی بی قید شرط به مدت یک سال
- استفاده از لوازم اصلی در گیربکس
- چک شدن کل گیربکس
چرا گیربکس تکنیک ؟
گیربکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.