تعمیر گیربکس نیسان

تعویض روغن گیربکس تیانا

تعمیر موتور نیسان به صورت تخصصی

تعویض روغن گیربکس تیانا با دستگاه

نگاهی کلی به روغن Cvt نیسان تیانا

روغن گیربکس CVT نیسان NS-2 با نام تجاری NISSAN CVT FLUID NS-2 ساخت کشور ژاپن است که با استفاده از روغن های پایه سینتتیک و مواد افزودنی ویژه و همچنین آلکیل فسفات تولید شده است.

روغن گیربکس CVT نیسان NS-2 مخصوص گیربکسهای CVT نیسان و همچنین گیربکسهای CVT که در آنها روغن گیربکس CVT NS-2 توصیه شده میباشد.

روغن گیربکس نیسان CVT NS-2 در گیربکسهایی که در انها روغن EZL799A توصیه شده باشد نیز توصیه میشود (گیربکسهای MINI بی ام و ، گیربکس لیفان ایکس 50، گیربکس جیلی سدان و هاچ بک، گیربکس سایپا کوئیک و …)
رنگ ظاهری روغن گیربکس CVT نیسان NS-2 : در دمای اتاق سبز ( Green Liquid At Room Temprature) میباشد.

(توجه داشته باشید روغن گیربکس ATF LT71141 و ATF 4HP20 و ATF 6HP نیز زرد هستند و نمیتوان از آنها بجای روغن گیربکس CVT NS-2 استفاده نمود، ساختار شیمیایی و فرمولاسیون و ترکیبات روغنهای گیربکس CVT با روغن گیربکسهای اتوماتیک معمولی متفاوت است )

تعویض روغن گیربکس تیانا
تعویض روغن گیربکس تیانا

ویژگی های روغن گیربکس Cvt Ns 2

روغن گیربکس سی وی تی نیسان ns2 ترکیبی پایدار است ولی امکان آتش گرفتن (Burn) دارد.ممکن است سبب خارش و تحریک چشم شود لذا از تماس روغن گیربکس نیسان cvt ns-2 با چشم خودداری کنید.روغن گیربکس نیسان CVT NS-2 سیالی غیر قابل انحلال در آب میباشد.روغن گیربکس CVT نیسان مدل NS-2 دارای نقطه اشتعال 212 درجه سانتیگراد یا 414 درجه فارنهایت میباشد.دمای کارایی در خودرو تا ۳۲۰ درجه سانتیگراد میباشد و پس از این حرارت آتش میگیرد .


روغن گیربکس نیسان CVT NS-2 دارای نقطه انجماد یا Pour Point برابر 50 درجه سانتیگراد یا 58- درجه فارنهایت زیر صفر میباشد.
نقطه جوش boiling point روغن گیربکس نیسان CVT NS-2 برابر 280 درجه سانتیگراد و 536 درجه فارنهایت میباشد .
بوی روغن گیربکس Cvt نیسان NS2 تقریبا همانند بوی هیدروکربن میباشد (Slight Hydrocarbon).

روغن گیربکس نیسان مورانو Z250 مدل 2004 تا 2008 ، مورانو Z51 مدل 2009 تا 2012 ، قشقایی ، تیانا (تینا TEANA) ، آلتیما 2007 تا 2011 ، رنو کولئوس 2500 سی سی ، چری آریزو 5 نمیتوان روغن گیربکس CVT NS-2 را به جای روغن گیربکس CVT NS-3 استفاده نمود.

تعویض روغن گیربکس تیانا
تعویض روغن گیربکس تیانا

ساختار گیربکس (CVT)

در این نوع گیربکس‌ها به‌جای سیستم سنتی دنده‌ها از دو پولی و یک تسمهٔ زنجیری استفاده می‌شود که باعث ایجاد نسبت دنده‌های بی‌نهایت می‌شود که در نتیجه باعث حذف شدن زمان مکث بین دنده‌ها و بازده حداکثر می‌شود.

تعویض روغن گیربکس تیانا با دستگاه

 تعویض روغن گیربکس تیانا با دستگاه ، یکی از نکات بسیار مهمی است که هر شخص باید به آن توجه داشته باشد،اگر شما به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیندازید می بینید که اکثر خودرو ساز‌ان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو مدت زمان و کیلومتری خاص معین کرده اند.بیشتر خودرو سازان به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بین 50 تا 70هزار کیلومتر اشاره کرده اند ولی کسانی که بیشتر در داخل شهر از خودرو استفاده می کنند بهتر است روغن گیربکس خود را بین 35 تا 45 تعویض کنند.

تعویض روغن گیربکس تیانا
تعویض روغن گیربکس تیانا

نحوه تشخیص خرابی روغن گیربکس تیانا

با استفاده از یک پارچه سفید بدون پرز برای پاک کردن میله ( گیج ) در گیربکس های تیانا توصیه می شود تا بتوان رنگ مایع را بررسی کرد.قهوه ای تیره یا سیاه بودن روغن گیربکس به منزله از دست دادن کیفیت روغن میباشد و روغن گیربکس خواص روانکاری خود را از دست داده و مواد اصطکاک ساینده (از کلاچ ها و نوارهای ترمز) معلق در آن است.

عدم تعویض روغن گیربکس تیانا

عدم تعویض روغن گیربکس تیانا باعث تسریع سایش گیربکس می شود و در نهایت می تواند یک انتقال سالم را خراب کند. با این حال، رنگ به تنهایی نشانه کاملاً قابل اعتمادی از طول عمر روغن گیربکس نیست زیرا اکثر محصولات روغن گیربکس ها تیره می شوند. فاصله زمانی سرویس توصیه شده سازنده معیار قابل اعتمادتری برای عمر روغن گیربکس است. در صورت عدم وجود سوابق سرویس یا تعمیر، رنگ سیاه وسیله ای رایج برای اندازه گیری عمر سرویس روغن گیربکس است.

تعویض روغن گیربکس تیانا
تعویض روغن گیربکس تیانا

نحوه تعویض روغن گیربکس تیانا با دستگاه

در هنگام تعویض روغن گیربکس تیانا با دستگاه کلیه روغن گیربکس و همچنین داخل توربین گیربکس تعویض شده و روغن کاملا نو به داخل گیربکس تزریق می شود ولی در تعویض دستی تنها نیمی از روغن تعویض شده و هنگام تزریق روغن نو به داخل گیربکس با روغن کثیف ترکیب شده و روغن از کیفیت نامطلوبی برخوردار می شود در ادامه چند مورد از مزایایی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه را برای شما بازگو می کنیم….

  • برطرف شدن ضربه های گیربکس در اثر کثیفی روغن گیربکس
  • بهتر شدن تعویض دنده
  • شتاب گیری بهتر خودرو
  • افزایش طول عمر گیربکس
  • جلوگیری از تعمیرات پر هزینه
  • افزایش کارایی موتور
  • کاهش مصرف سوخت

چرا گیربکس تکنیک ؟

گیربکس تکنیک مرکز تعمیرگاهی تخصصی خودرو های لوکس خارجی در تهران،با به کارگیری پرسنل ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های خارجی،توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی کسب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *